Perustuu arvosteluun.
Käytämme evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi - Lue lisää
Toimitukset yli 180 maahan
Jo vuodesta 2010
100% tyytyväisyystakuu
Palaa takaisin edelliselle sivulle Sijaintisi kaupassa:

RCM.FI RC-Tuotteiden takuu

Myymissämme RC-tuotteissa takuu koskee tehtaan materiaali- ja valmistusvirheitä. Takuu kattaa luonnollisesti myös mahdolliset poikkeamat pakkauksissa (esim. puuttuvat

tai väärä osa).RC-laitteiden takuu poikkeaa kuitenkin hieman normaalista kuluttajatuotteiden takuusta. Useimmat tuotteet on tehty kestämään kovaakin käsittelyä, mutta usein olosuhteet ovat melko haasteelliset erityisesti sähkölaitteille. Usein on myös vaikeaa tietää sitä, että johtuuko tuotteen rikkoutuminen valmistajan virheestä vai kuluttajan huolimattomasta käytöstä. Noudattamalla valmistajan ja kaupan ohjeita saat tuotteille pisimmän käyttöiän.

LiPo-akut
LiPo-akkuja tulee ladata niille tarkoitetulla laturilla. Niitä ei missään tapauksessa saa ladata muilla latausasetuksilla (esim. NiMH). LiPo-akun pullistuminen johtuu useimmiten siitä, että akkua on kuormitettu liikaa sen virranantokykyyn (C-arvo) nähden, akkua on säilytetty liian täytenä tai akun jännite on päästetty liian alas (<3V/kenno). Erittäin tärkeää on se, että akkua säilytetään noin 40-50% varauksessa ja tarvittaessa tehdä ylläpitolataus (yli 1kk säilytysaika). Akku purkaa itse itseään, joten ilman varastolatausta se rikkoutuu ajan myötä. Tämä pätee myös NiMH-akkuihin. Asiakkaan tehtävä on siis varmistaa, että akun C-arvo on riittävä moottorille ja se, että lataus ja säilytys tehdään asianmukaisesti. Tässä autamme mielellämme asiakkaita hankintavaiheessa. Jos akussa on valmistusvirhe, niin yleensä vika ilmenee heti käytön alkuvaiheessa. Jos siis huomaat käytön alkuvaiheessa ongelmia niin ota välittömästi meihin yhteyttä – näin sinulla on mahdollisuus saada tuote takuun piiriin.

Sähkömoottori ja nopeudensäädin
Erityisesti kuumalla ilmalla ja pitkiä yhtäjaksoisia aikoja ajettaessa on tärkeää seuraa moottorin ja säätimen lämpötiloja, jotta ne eivät vaurioidu. Jos huomaat, että säädin tai moottori on niin lämmin, että niihin ei ole miellyttävää koskea – käyvät ne luultavasti liian kuumina. Yleensä ongelmat johtuvat juuri ylilämpenemisestä ja siksi seuranta on tärkeää. Jos ne käyvät kuumina, niin kannattaa pitää jäähdytystauko ennen seuraavan ajon alkamista. Voit myös helpottaa rasitusta lyhentämällä välitystä tai parantamalla ilman kiertoa esim. tuulettimen avulla. Välityksiin liittyvissä asioissa autamme tarvittaessa. Hiiliharjallinen moottori voi vaurioitua yleensä ylivälityksen lisäksi myös muista syistä. Moottorin tuuletusaukoista voi mennä kivi tms. hiilen ja kollektorin väliin ja aiheuttaa hiilen / hiilen pidikkeen vaurioitumisen. Moottorin hiilipäädyn voi itsekin suojata ja näin lisätä moottorin käyttöikää, mutta tällöin tulee kiinnittää erityistä huomiota moottorin jäähdytykseen. Nämä tapaukset eivät kuulu takuun piiriin. 

RC-autoissa ongelmia aiheuttaa myös kosteus. Traxxasin autoissa sähkölaitteet on suojattu kosteudelta, muiden merkkien kohdalla kannattaa tarkastaa suojaus käyttöohjeesta tai ottamalla yhteyttä myymälään. Vaikka tuotteissa mainostetaan roisketiiveydellä, niin se ei tarkoita sitä, että auton voisi ajaa lätäkköön. Jos siis ajat vahingossa auton märäksi niin keskeytä ajaminen, irroita välittömästi akun johto säätimestä ja pyyhi auto kuivaksi ja anna sen kuivua yön yli. Luultavasti auto toimii normaalisti seuraavana päivänä. Jos jatkat ajoa kosteudesta välittämättä, niin vaarana on, että nopeudensäädin menee rikki.

Polttomoottorin kiinnileikkautuminen
Polttomoottorit ovat perusrakenteeltaan yksinkertaisia. Yleisin syy moottorin kiinnileikkautumiseen on se, että seosruuvit asetetaan liian kireälle (ylä- ja alaneula). Tämä tarkoittaa sitä, että moottori ottaa suhteessa liikaa ilmaa ja se saa liian vähän voitelua. Tämä taas tarkoittaa sitä, että moottori ylikuumenee ja pahimmassa tapauksessa leikkaa kiinni. Moottori voi myös lämpöleikata jolloin se vain sammuu yhtä-äkkiä. Molemmissa tapauksissa vähintään sylinteriputki ja mäntä täytyy uusia. Voit välttää kiinnileikkautumisen varmistamalla, että moottori käy riittävän rikkaalla. Pakoputkesta tulee tulla näkyvästi pakokaasua aina kiihdytyksessä. Varmista myös se, että käytät laadukasta ja tunnettua polttoainetta, jonka nitromäärä on moottorillesi sopiva (esim. 16% / 25%).
Yleistä Jos olet seurannut näitä ohjeita, lukenut tarkkaan tuotteen käyttöohjeen, ja ostamasi RC-auton sähkölaite tai polttomoottori on mennyt tuotteen ostopäivästä 30 päivän sisällä epäkuntoon, ota meihin yhteyttä. Joidenkin merkkien kohdalla takuuaika on pidempikin, tämä kannattaa tarkastaa tuotteen käyttöohjeesta.

Tietoa meistä

RC tietoutta

RC tietoutta

Tilaa EuroRC:n viikottainen uutiskirje

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Tilaaminen

Verkkosivuiltamme tuotteen tiedot avaamalla löydät kyseisen tuotteen saatavuuden. Mikäli tuote löytyy varastostamme ja tilaat sen ennen kello 15.00, lähetämme tuotteen vielä saman päivän aikana. Paketti saapuu postitse luultavasti jo tilausta seuraavana päivänä, riippuen toki tilauksen määränpäästä. Kaikki tuotteet sisältävät Suomen arvonlisäveron (24 %). Pidätämme oikeuden muuttaa hintojamme.

Ennakkotilaaminen

Jos tuotetta ei löydy verkkosivujen mukaan varastosta ja voit silti tilata sen. Tällöin tuote on ennakkotilattava tuote. Sivulla lukee tieto siitä mikä on arvioitu aika, jossa tuote saadaan toimitettua. Jos mainitussa tuotteessa on valittavana värivariaatioita, voit alustavasti esittää väritoiveen, mutta ikävä kyllä emme voi taata saapuvan tuotteen värivaihtoehtoa varmasti. Tämä riippuu pitkälti toimittajasta, mutta teemme parhaamme saadaksemme toiveenne toteutetuksi. Tämän takia ennakkotilaustapauksissa olemme yhteydessä asiakkaaseen, kun tiedämme toimituksen aikataulun. Näin pyrimme tekemään tilauksesta asiakkaan kannalta sujuvaa ja huoletonta.

Kuljetus

Kuljetusvaihtoehtoina kaupassamme ovat Postin paketit ja kirjeet sekä Matkahuollon Lähellä Paketit. Tarkemmat tiedot kuljetuksista avautuvat käyttöösi CheckOut prosessin yhteydessä.

Posti:

Postin toimitusajat tällä hetkellä ovat keskimäärin kirjeillä 4-6 arkipäivää ja paketeilla 1-4 arkipäivää.

* Toimitusmaksu paketeilla suomen sisäpuolella on alkaen 4,90€ ja yli 100€ ostokset kulkevat rahtivapaasti.
* Kirjelähetykset
ovat halvempia, mutta ne ovat merkittävästi hitaampia.

Matkahuolto:

Nouto Matkahuollon palvelupisteestä: Toimitus valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.

Katso lähin Matkahuollon palvelupiste: https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet

Nouto:

Varastoltamme on myös mahdollista noutaa tuotteet. Tilauksen noutamiselle on oma vaihtoehtonsa toimitustapavaihtoehdoissa. Ohjeet noutoon löydät täältä.

Maksutavat

Hyväksymme tilattujen tuotteiden maksamisen luottokortilla, verkkopankkimaksuna, Paypalin kautta, ennakkomaksuna (tilisiirto) tai postiennakolla. Mobiilimaksuista Mobilepay, Pivo ja Apple Pay onnistuvat. Tuotteet on mahdollista maksaa myös osamaksulla (valittavana Waley ja OP Lasku), sekä joustavasti Klarnalla (valittavana Maksa nyt, Maksa myöhemmin, ja Pilko maksut). 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (ent. Checkout) (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Klarnan ehdot löydät täältä

Lue osamaksuohjeistus täältä.

Tilauksen peruuttaminen

Tuotepalautuksissa toimimme yleisten säädösten mukaisesti siten, että tuotteilla on normaali 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus edellyttäen, että tuote on ehjä ja käyttämätön. Aika lasketaan toimituksen luovuttamispäivästä. Pyrimme kuitenkin toimimaan reilusti asiakasta kohtaan ja halutessasi palauttaa tuotteen, olethan ensin yhteydessä meihin ([email protected]). Näin voimme taata, että käsittelemme tapahtuman teitä parhaiten palvelevalla tavalla, henkilökohtaisesti teidän kanssanne.

Hyväksymme uusien avaamattomien tuotteiden palautuksen aina 50 päivään asti. 14 päivän jälkeen vaihtotuotteet hyvitetään vain lahjakortilla kauppaamme.

Halutessasi vaihtaa tuotteen toiseen kauppamme tuotteeseen tämä edellyttää vaihdettavan tuotteen olevan käyttämätön ja avaamattomassa paketissa. Toisin sanoen palautettavan tuotteen tulee olla uudenveroisessa myyntikunnossa. Tarkastamme tuotteen jälleenmyyntikunnon sen saavuttua meille. Tarkistuksen jälkeen teemme tuotteen ostohintaa (tai erikseen sovittua korvausta) vastaavan lahjakortin kauppaamme, jonka voit käyttää uutta tuotetta tilatessasi. Tuotevaihtotapauksissa asiakas kustantaa itse toimituskulun varastollemme.
Kaikissa tuotevaihto tapauksissa on tärkeää, että olette aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected] niin opastamme ja vastaamme kysymyksiinne tarpeentullen.
Ilman ennakkotietoa olevissa palautustapauksissa emme ota vastuuta tuotteen häviämisestä tai häiriötilanteista.

Halutessasi purkaa kaupan tulee tuotteen olla täysin käyttämätön ja täydellisessä myyntikunnossa. Palauttamistilanteen ehtojen ei ole tarkoitus olla asiakkaan kannalta hankaloittavia, vaan pikemminkin niillä varmistetaan, että palautuvan tuotteen laatu on kiitettävä, jotta kykenemme takaamaan seuraavalle asiakkaalle kaupassa aivan yhtä täydellisiä tuotteita. Kuten mainittua, olethan ensin meihin yhteydessä ([email protected]) palautustilanteissa, näin voimme taata asioinnin vaivattomuuden teidän kannaltanne.
Huom! Jokaisesta ilman erillistä palautusilmoitusta tehdystä palautuksesta tullaan perimään 20€ käsittelymaksu, joka huomioidaan tuotteen palautusarvossa.

Rikkoutunut tai normaalia ylläpitohuoltoa vaativa tuote ei ole automaattisesti peruste kaupan purkamiseen. Varsinkin radio-ohjattavien sarjojen kohdalla tuotteen huolto ja rikkoutuneiden osien vaihto lähtökohtaisesti kuuluu kuluttajalle. Asiakaspalvelumme auttaa teitä kysymyksissä koskien sarjanne vikaa ja pyrkien saattamaan sarjanne mahdollisimman nopeasti käyttökuntoon. Sarjojen mukana toimitetaan valmistajan toimesta ohjekirja, jonka avulla vioittuneet osat löytyvät samoin huolto-ohjeet.

Noutamatta jätetty Postipaketti ei ole tilauksen peruutus, näistä veloitamme kaikki siitä koituneet kulut, jotka ovat perintäkelpoisia. Kuluttajalla on vastuu seurata itse paketin kulkemista seurannalla, joka toimitusvahvistuksessa verkkokaupasta toimitetaan. Jos olet epävarma olethan yhteydessä asiakaspalveluumme niin autamme sinua tarvittaessa.

Tuotepalautuksesta aiheutuvista kuluista vastaa asiakas.

Lue palautusohjeista lisää täältä.

Takuukäytännöt

Takuuasioissa ole aina ensimmäisenä yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected]. Liitä viestiin mukaan jos mahdollista valokuvat viallisesta komponentista ja mahdollisimman tarkka seloste viasta ja tilanteesta mikä/mitä edelsi vian ilmenemistä.
Käsittelemme kaikki tapauksesta tapauskohtaisesti ja tavoitteenamme on aina päästä molempia osapuolia tyydyttävään tilanteeseen, jossa tuote on mahdollisimma nopeasti taas käytössä. Tuotevaihtoon johtavissa tapauksissa lähetämme uuden tuotteen vasta, kun rikkoutunut tuote palautuu varastollemme mikäli olemme pyytäneet palauttamaan rikkoutuneen tuotteen.

Käsittelemme KAIKKI takuuasiat vain sähköpostitse, jolloin molemmille osapuolille jää takuukäsittelystä todiste “mustaa valkoiselle”. Ilman sähköpostilla tehtyä ennakkotietoa olevia takuutapauksia varastomme ei ota vastaan.

Elektroniikka:
Myymillämme elektroniikkatuotteilla on normaali vuoden takuu, joka kattaa materiaali- ja valmistusvirheet. Tuotteen käytöstä ja ulkopuolisesti aihetuneet viat eivät kuulu tuotetakuun piiriin. Jokainen takuuasia käsitellään tapauskohtaisesti.
Huom! Monet valmistajat ovat tarkkoja siitä, että elektroniikkakomponentteja ei saa muuttaa (liittimen vaihto) ilman että takuu raukeaa (esim. Traxxas)
. Tästä löytyy aina maininta tuotteesi ohjekirjasta jos näin on.

Varaosat ja muut komponentit:
Varaosilla on materiaali- ja valmistusvirheet kattava takuu. Väärästä käytöstä johtuva ja ulkopuolisesten vaikuttajien aiheuttamia tuotteiden rikkoutumista ei katsota kuuluvan takuun piiriin. Jokainen takuuasia käsitellään tapauskohtaisesti.

Rikkoutunut tai normaalia ylläpitohuoltoa vaativa tuote ei ole automaattisesti takuunalainen. Varsinkin radio-ohjattavien sarjojen kohdalla tuotteen huolto ja rikkoutuneiden osien vaihto lähtökohtaisesti kuuluu kuluttajalle. Asiakaspalvelumme auttaa teitä kysymyksissä koskien sarjanne vikaa ja pyrkien saattamaan sarjanne mahdollisimman nopeasti käyttökuntoon. Sarjojen mukana toimitetaan valmistajan toimesta ohjekirja, jonka avulla vioittuneet osat löytyvät samoin huolto-ohjeet. Tuotetakuu kattaa rikkoutuneet komponentit ei auton huoltoa tai siihen liittyvää asennusta.

Kieli

Valuutta

Oma tili

Asiakaspalvelu

Lisätietoa